خبر

17 مرداد 1403
تکنولوژی و تولید

شرکت کروز به سمت توسعه پایدار و لجستیک سبز حرکت می‌کند.

شرکت کروز به سمت توسعه پایدار و پیاده‌سازی مدیریت زنجیره تامین سبز حرکت می‌کند؛ حذف پالت‌های چوبی و سینی‌های کارتنی از اقلام بسته‌بندی یکی از اقدامات مهم شرکت در این زمینه بوده است. این شرکت به طور مستمر در جهت حرکت به سمت توسعه پایدار و لجستیک سبز، در تلاش بوده و پروژه‌های متعددی را در این زمینه اجرا کرده است؛

به عنوان مثال، در یکی از پروژه‌های اخیر، این شرکت توانسته است با حذف پالت‌های چوبی و سینی‌های کارتنی از اقلام بسته‌بندی و جایگزین کردن آن‌ها با پالت فلزی در گردش، در طول یک سال، از قطع شدن 250 اصله درخت جلوگیری کند. به عبارت دیگر، اگر بخواهیم در این یک سال، میزان صرفه‌جویی کروز در مصرف پالت‌های چوبی را معادل‌سازی کنیم، می‌توان گفت: حدود 6 برابر ارتفاع برج آزادی! در کنار آن، تاثیر عدم استفاده از سینی‌های کارتنی در اقلام بسته‌بندی کروز نیز بسیار چشمگیر بوده است، چیزی معادل یک ساختمان 9 طبقه!

امروزه با توجه به دغدغه صنایع کشور از جمله کروز نسبت به افزایش مشکلات زیست‌محیطی، استفاده از اقلام بسته‌بندی چندبار مصرف یا تجدیدپذیر یکی از روش‌هایی است که می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر محیط زیست داشته باشد. بدیهی است این سازمان در نظر دارد با حرکت هرچه سریع‌تر به سمت لجستیک سبز قطعات خودرو، به روش‌های مختلف نقش بسزایی در عملکرد زنجیره تامین و زمین سبز ایفا کند.