خبر

23 اردیبهشت 1403
رویداد

شرکت کروز در نهمین دوره کوآپ دانشگاه صنعتی شریف حضور یافت.

شرکت کروز در راستای ارتباط بیشتر و عمیق‌تر صنعت و دانشگاه، در نهمین دوره کار و آموزش پایدار (کوآپ)، از تاریخ 9 الی 11 اردیبهشت، در محل دانشکده‌های کامپیوتر، مکانیک و برق دانشگاه شریف فعالانه حضور یافت؛ دوره کار و آموزش پایدار یا «کوآپ» (co-op)، ترکیبی منسجم از آموزش دانشگاهی و تجربه کار صنعتی است که هدف اصلی آن، کمک به دانشجویان برای گذار موفق از دانشگاه به محیط صنعت در نظر گرفته شده است.

در طرح کوآپ دانشجویان می‌توانند در طول مدت تحصیل خود، به مدت ۱۴ ماه (دو دوره ۷ ماهه) به صورت تمام‌وقت در شرکت‌های همکار کوآپ مشغول به کار شوند و یادگیری و توسعه شخصی در سازمان را تجربه کنند. در نهمین دوره کوآپ، بسیاری از دانشجویان به محل استقرار شرکت کروز، به عنوان یکی از شرکت‌های همکار کوآپ در دانشگاه شریف، مراجعه و با همکاران در خصوص کم و کیف طرح گفت‌وگو کردند. این در حالی است که 181 نفر از دانشجویان دانشگاه شریف برای حضور و گذراندن این طرح در کروز اعلام آمادگی کردند.

برگزاری دوره کوآپ یکی از بهترین دوره‌ها برای آماده‌سازی دانشجویان برای حضور موثر در صنعت است؛ آن‌ها می‌توانند ضمن یادگیری عمیق آموزش‌های دانشگاهی، این مفاهیم را به صورت عملی به‌کار گیرند، توان اشتغال‌پذیری خود را ارتقاء دهند و موقعیت‌ شغلی‌شان را بهبود بخشند. به زبان دیگر، کوآپ یکی از عوامل افزایش قدرت کارآفرینی دانشجویان از طریق کسب تجربه دنیای واقعی صنعت است.