درباره ما
تاریخچه ما
شرکت کروز در اردیبهشت سال 1360 با نام «آرچیران» فعالیت خود را با تولید قطعات برقی مانند ترمینال پیچی، جک میکروفون و جافیوز شیشهای در یک کارگاه کوچک آغاز کرد. یک سال بعد در سال 1361 نام شرکت به «صنایع تولیدی کروز» تغییر یافت و فعالیت آن با تولید انواع راکر سوئیچهای قابل نصب در لوازم خانگی و سرپیچ لامپ ادامه یافت. در سال 1365 با توجه به برنامه توسعه شرکت، بخش تولید آن به شهرک صنعتی رشت منتقل شد و با بزرگ شدن فضای تولیدی، تعداد تولید و تنوع محصولات بیشتر گردید. در سال 1368 تصمیم بر آن شد که شرکت مجددا به تهران منتقل شود و به دنبال آن، اولین کارخانه کروز در محل فعلی واقع در بزرگراه فتح افتتاح شد. با افزایش تجربه و توان شرکت در زمینه ساخت انواع قطعات پلیمری و صنعتی، توجه خودروسازان به تواناییهای این شرکت جلب شد و در سال 1374، ساخت کلیدهای پنل خودرو پیکان به کروز واگذار گردید. از آن زمان تا به امروز، فعالیتهای شرکت بصورت تخصصی در زمینه تولید قطعات خودرو بطور مستمر ادامه دارد. همگام با رشد تدریجی و افزایش تنوع و تیراژ در 15 گروه محصولات مختلف مورد نیاز صنعت خودروسازی، موقعیت مکانی شرکت نیز روز به روز گستردهتر شده است، تا جایی که در حال حاضر این مجموعه با 4 کارخانه شامل سالنهای بزرگ با بهترین تجهیزات تولیدی در بهترین موقعیت استراتژیک و نزدیکترین جایگاه مکانی با خودروسازیهای کشور قرار دارد. بومیسازی یا داخلیسازی قطعات خودرو و نوآوری در فرایند ساخت آنها یکی از بزرگترین دستاوردهای شرکت کروز است و این شرکت مفتخر است که در حال حاضر 30 درصد از قطعات مــورد نیــاز صنعت خودروسازی ایران را تامین می نماید.
رتبه کروز بین 100 شرکت برتر ایران
سازمان مدیریت صنعتی از سال 1377، هر سال شرکتهای برتر ایران را رتبهبندی میکند؛ این رتبهبندی با در نظر گرفتن رسالت سازمان، ضمن ارائه آمار و اطلاعات شفاف و مفید از بنگاههای اقتصادی کشور، فضای روشنتری از کسبوکار اقتصادی کشور عرضه مینماید. رتبه شرکت صنایع تولیدی کروز از سال 1392 تا 1400:
تعداد سرمایه های انسانی
شرکت کروز نقش مهمی در اشتغالزایی و جذب نیروی کار، بهویژه برای خانمها، ایفا کرده است؛ بهطوری که حدود 70 درصد از شاغلان این سازمان را زنان تشکیل میدهند که سههزار نفر از آنها سرپرست خانواده هستند. علاوه بر این، با وجود مشکلاتی مانند نوسانات ارز، این شرکت زمینه اشتغال پایدار را فراهم کرده و با بهکارگیری شیوه رو به رشد تولیدات خود، روندی صعودی برای جذب نیرو در پیش گرفته است.
نمودار رشد تعداد پرسنل
تفکیک جنسیتی پرسنل
کروز از نگاه آمار
شرکت صنایع تولیدی کروز با تکیه بر سرمایه انسانی، نیروی متخصص، تحقیق و توسعه مستمر و همچنین برآورده ساختن زیرساختها و ظرفیتهای لازم برای تولید محصولات متنوع و باکیفیت، به یکی از بزرگترین پیشگامان صنعت قطعهسازی خودرو در کشور تبدیل شده است. هماکنون کروز با مجموعه کارخانههای خود و تولید طیف گستردهای از محصولات تخصصی در صنعت خودروسازی توانسته است نقش مهمی در زنجیره تامین آن ایفا کند. علاوه بر این، رویکرد جامع کروز نسبت به تحقیق و توسعه و توجه ویژه آن به کیفیت، نوآوری و ارتقای استانداردهای تولید، موجب شده تا محصولات این شرکت نهتنها در بازار داخلی، بلکه در عرصههای بینالمللی نیز مورد توجه قرار گیرند.
-
+ 4
تعداد کارخانه
+ 14000
تعداد نیروی انسانی
+ 2500
تعداد محصول فعال
+ 38000
مساحت کل
+ 29000
مساحت زیربنا
گواهینامهها و نمادها
یکی از الزامات و استراتژیهای اصلی شرکت کروز، حفظ کیفیت قطعات در حد جهانی است. این شرکت از ابتدای فعالیت خود موفق به کسب استانداردهای ملی و بینالمللی از جمله استانداردهای دمکو (دانمارک)، نمکو (نروژ)، فمکو (فنلاند)، استاندارد VDE آلمان و استانداردهای ISO شد که کل سیستم را از خرید تا تولید پوشش میدهد. شرکت کروز در سال 1375 پنجمین شرکت در ایران بود که برای کسب استاندارد سیستمی توانست ایزو 9002 را اخذ کند. در اواخر دهه 90 نیز شرکت کروز IATF را در دست داشت که نسبت به استانداردهای پیشین استاندارد کاملتری بود.
چشم انداز، هدف و ارزشهای سازمانی
چشماندازچشم انداز ما تبدیل شدن به باارزشترین و قابلاحترامترین برند ایران است
هدفهدف ما ایجاد کیفیت و امنیت در زندگی است.
ارزشهای سازمانیصداقت و درستی
صداقت و درستی در این شرکت به معنی شفافیت و انجام کار درست، حتی در زمان عدم حضور نظارهگر است. داشتن رفتار سازگار و ثابت و پایبندی به اصول از دیگر تعاریف این مفهوم است.
سختکوشی و پشتکار
سختکوشی و پشتکار به معنی سعی و کوشش از زمان شروع تا اتمام کار، حتی در صورت وجود موانع و سختیهاست. این دو مولفه از مهمترین عوامل پیشرفت و دستیابی به موفقیت در کار محسوب میشوند.
دانش تخصصی
دانش تخصصی به معنی تسلط و مهارت در انجام امور محوله کاری به بهترین نحو ممکن است. دانش تخصصی بالا از عوامل مهم دستیابی به اهداف سازمانی و وجه تمایز افراد نسبت به سایرین تلقی میشود.
توجه به جزئیات
توجه به جزئیات به معنی دقت کافی در انجام کارهاست. افرادی که به جزئیات توجه دارند، تمام برنامهها و محصولات را بررسی و از کیفیت کارها اطمینان حاصل میکنند. به کمک این ویژگی، جزئیترین نکات از نگاه فرد دور نمیماند. این دسته از افراد همچنین در صورت بروز اشتباه یا عدم هماهنگی در برنامه، به سرعت آن را اصلاح میکنند.
مشتریان ما
-
ایرانخودرو - سایپا
- بهمن خودرو
- پارسخودرو